נועם טלמון - פיתוח קול               



להצטרפות לרשימת התפוצה הכנס את כתובת הדואר האלקטרוני שלך:
 שלח


שאלת הנק מייק

דף הבית >> הרהורים >> שאלת הנק מייק






שאלת הנק - מייק. Neck mic


השימוש שעושה התיאטרון בנק-מייק גורם לתופעה שלא רבים נותנים עליה את הדעת. 
השחקן המוגבר למעשה אינו חש את החלל סביבו באופן ישיר ושווה בכל חושיו או
במילים אחרות, האינפורמציה העוברת מחושיו אליו, אינה שווה.

אוזניו של השחקן "חיות" בעולם דו מימדי לעומת שאר חושיו, הקולטים את התלת מימד הבימתי ונפח האולם.
(אני משתמש במושג, תלת מימד ונפח לסירוגין, מכיוון שהם מצביעים על אותו הדבר.
הקולנוע הוא דו מימד עד הפיכתו לתלת מימד קרי, הוספת מימד העומק או הנפח).

מכאן  שהשחקן מקבל את תחושת החלל סביבו באופן מעוות. תחושת החלל של השחקן (וכל אדם)
נוצרת מהחזרת הקול המגיעה לאוזניו בחלל נתון. פועל יוצא מסיטואציה זאת היא,
שאין השחקן יכול להעריך נכונה את רמת האנרגיה הדרושה לקולו והדבר משפיע באופן ישיר
על כל כמות האנרגיה שהוא מקרין על הבמה.

כאשר הגוף נדרש לייצר אנרגיה קולית רבה, גבוהה מזאת של חיי היום יום, כל רמת האנרגיה הגופנית עולה.
כך שהשחקן אינו ממלא את החלל באנרגיה שלו אלא מערכת ההגברה עושה זאת.
והיא גורמת לו בדיוק את ההפך, להוריד את רמת האנרגיה הכוללת שלו, הגורמת לחלל
להישאר במקרים רבים ריק, ובנוסף גורמת לשחקן לאבד את יכולתו לעבוד באנרגיה גבוהה.

כל זמן שתיאטרון יהיה אומנות המתרחשת בתלת מימד, הפאראדוקס הזה לא ייפתר
אלא בוויתור על השימוש בנק -מייק. גם החוויה של הקהל מעוותת ואינה דומה כלל לחוויה בלתי אמצעית.
ומשפט אחרון, כל זמן שיש שימוש בנק מייק אי אפשר להגדיר את התיאטרון כאומנות בלתי אמצעית,
כרגע, הוא יצור כלאיים מוזר בהחלט למי שיש אוזניים. 
 
Top page כל הזכויות שמורות . 
לייבסיטי - בניית אתרים