נועם טלמון - פיתוח קול               



להצטרפות לרשימת התפוצה הכנס את כתובת הדואר האלקטרוני שלך:
 שלח


כללי אצבע

דף הבית >> כללי אצבע
                                                                          
         כללי אצבע 


היחס בין הטון לאוברטון
הוא כמו היחס בין הפרח לניחוחו
טון ללא אוברטון הוא כמו
פרח ללא ניחוח.




הקשת הקולית היא
ראי של הקשת הריגשית.

כאשר לזמר או לשחקן יש קשת ריגשית גדולה אך קשת קולית קטנה, הוא יחוש תסכול, ומאבק פנימי.

כאשר לשחקן או לזמר יש קשת קולית גדולה
אך קשת ריגשית קטנה, צבעיו לא יהיו חיים.


 


 העבודה הקולית היא במעגלים ולא בקווים ישרים. הזמן שלוקח לקשרים להתחזק, והזמן שלוקח עד שקשרים אלו מעבירים נתונים מדויקים על המתחולל בפנים, אינו עניין של רצון או החלטה, אלא עניין של הבשלה פנימית, הנובעת מאימון.
 



לקול יש את הזמן שלו ורבים רצים קדימה בעזרת כוח הרצון לקו הסיום, וסופו של הקול להפגע, מכיוון שלא ניתן לו הזמן לגדול ולהתפתח באופן טבעי.


 



 סגנון שירה מתייחד בכך שישנה העדפה לתבניות מסוימות על פני אחרות.

 


 

הנשימה באופן טבעי רוצה לעלות למעלה.
יש לדחוס אותה שלא תלחץ כנגד מיתרי הקול

 




כאשר עוסקים בקול ואין זה משנה אם זה משחק או מוזיקה נכנסים לעולם הצליל. אין בעולם המוסיקה עבודה על הבעה לפני פתרון בעיות טכניות. אין מה לדבר עם התלמיד על מיזוג עולמו הפנימי אם הוא עדיין עוסק באצבוע. יחשוב התלמיד לבד האם הוא עוקב אחר כלל זה או לא.
ויחשוב על כל התוצאות הנובעות מהתעלמות מהכלל הנ"ל. ויבחן את מצבו לטובה או לרעה.

 


הקול נע מתנועה לתנועה. 
 



אין דבר אבסורדי יותר בשירה, מאשר הנסיון לפתור בעיות טכניות באופן אמוציונאלי, 
ואין דבר נבוב יותר משירה ללא רגש. 

 

 

הטון 
דורש ויבראציה
הויבראציה
דורשת אנרגיה.

 


 

 כאשר לתלמיד
יש מפה מנטאלית -מפה פנימית-
קל לו לנווט.

 


הטון מתחיל מהפרדת המיתרים 
ולא מלחץ הנשימה כנגדם.


 



מתוך הויברציה בוקע הטון
מתוך הטון בוקע האוברטון
אם האוברטון בוקע מהטון
סימן שמתקיימת הרמוניה
בין הטון והנשימה.

 


 

 אם אין לך אנרגיה קולית
אתה כמו קדר ללא חימר.

 



תרגילים ווקאלים הם תבניות ריקות ללא האיכות הפנימית.
 



התבנית היא מבנה,
וכמו כל מבנה, היא דורשת
מצד אחד גמישות ומצד שני יציבות.





השחקן פועל מתוך האימפולס הפנימי שלו, לימוד טכניקה קולית ללא בחינת ההשפעות המנטאליות על הקול, אינה משקפת נאמנה את צרכיו של השחקן.

 



מוסיקאי המנגן על כלי אינו מתנתק ממנו לעולם, הוא רוצה להביע את עולמו הפנימי בתוך הצליל, בעזרת הצליל אך לעולם לא במנותק מהצליל

 


לימוד שירה הוא חוויה בפועל, שהיא נסיון אישי. אין משמעות לתאוריה אם היא לא מיושמת בפועל. 
ההבנה האינטלקטואלית יכולה להרקיע שחקים ועדין בפועל, לא הוטמאה שום תבנית פעולה חדשה. 

 


מהרגע שהתלמיד מתחיל לתקן את עצמו, 
 הוא נעשה המורה והתלמיד של עצמו, 
 והוא עלה על דרך המלך. 


 
 
Top page כל הזכויות שמורות . 
לייבסיטי - בניית אתרים